Двигатель Sodemo V2.

bevbor

Muttley, do something!
Откуда
Антарктида
Французы разработали вот такую СУ, 102 или 136 лс, и всего 2 цилиндра. Вес - 55 кг! Начинают продавать в 16-ом году.

sodemo-960.jpg


SODEMO Aero Concept Products from France surprised with a new V-2 engine specially developed for the experimental and LSA market.
The V-2 is a four-stroke, fuel-injected engine and weighs only 121.25 pounds (55 kg) and develops 102 hp at 6,500 rpm. Reduction gear (1:2.75 ratio) lowers the cruise rpm of the prop to 2000 rev/min.
The engine will enter production with 992 and 1,200 cubic centimeter displacement churning out 102 and 136 hp, respectively. Each cylinder features four OHC chain-driven valves and two spark plugs. Two ECUs for redundancy are on board as well.
The compact engine looks very clean and features several smart solutions, including the built-in oil tank of the dry-sump engine and the conveniently located, easy-to-reach automotive-style oil filter. The engines will be available by mid-2016.

http://www.sodemo.com/fr/14/moteur-v2.html
 
По ценнику и качеству с BMW1200 конкурировать практически никак не получится . ( если в металле изготовят )
 

Вложения

  • 87654321.jpg
    87654321.jpg
    136,8 КБ · Просмотры: 105
время покажет,но пока - реальной альтернативы 912му нет...... :~)
 
Всегда  поражает  как  грамотно  выполнено  литье  мотора,  формы  просто  очень  современные.  Интересный  мотор,  но  как  правило  все  решит  цена.  Если  она  значительно  превысит  Ротаксовские  ,  то  можно  считать  его  мертво  рожденным.
 
Не заметил на картинках ни радиатора, ни патрубков охлаждения, ни мест их подключения к двигателю... Системы управления тоже нет, только свечи и форсунки на месте... То есть это макет для выставок и не более того. А красивые картинки сейчас умеют делать не только лишь все.
 
Складывается впечатление что это даже не макет а коллаж с компютера.
 
Назад
Вверх