проэкт документа
1. Визначення.
Авіаційний аварійний привідний передавач - бортове обладнання, яке призначено для:
• передачі через штучні супутники землі на станції прийому та обробки інформації системі КОСПАС-САРСАТ радіосигналів на частоті 406MHz , no яким визначаються координати місця аварії повітряного судна та його належність конкретному споживачу;
. привода пошуково-рятувальних засобів до місця аварії повітряного судна на частоті 121.5MHz .
Власник повітряного судна - юридична або фізична особа, право власності якої на ПС підтверджено відповідними документами.
Заявка - письмово звернення встановленого зразка заявника про реєстрацію ELT 406 МГц, що встановлюється на ПС України.
Заявник - юридична або фізична особа, яка подала заявку на отримання Реєстраційного свідоцтва ELT 406 MHz
Реєстраційне свідоцтво ELT 406 MHz - документ, і який свідчить, що ELT 406 МГц зареєстровано в Єдиній базі даних ELT 406 MHz .
Експлуатант - особа, організація або підприємство, що експлуатує ПС чи надає послуги в цій галузі.
2. Скорочення.
ПС - Повітряне судно.
ЕБД - Електронна база даних.
ELT 406 MHz - Аварійний привідний передавач, працюючий на хвилях 406 MHz, і який встановлюється на ПС.
ELT (AF) - Автоматичний стаціонарний аварійний привідний передавач, який стаціонарно встановлюється на борту ПС, автоматично вмикається по сигналу від спеціального датчику, а також вмикається по сигналу екіпажу із кабіни пілотів.
ELT (АР) - Автоматичний переносний аварійний привідний передавач, який нерухомо закріпляється на борту ПС, але легко знімається з борта цього ПС, автоматично вмикається по сигналу від спеціального датчику, і працює на борту ПС, при роботі ПС зовні ПС вмикається вручну приладом, розміщеним на корпусі.
ELT (AD) - Автоматичний стаціонарний аварійний привідний передавач, який нерухомо закріпляється на борту ПС і працює як автоматичний стаціонарний, автоматично відділяється від ПС по сигналу спеціального датчику, розгортується і вмикається зовні ПС.
2
ELT (S) - Аварійно-рятувальний привідний передавач, який розміщується таким чином, щоб його можливо було легко використовувати за аварійних обставин, знімається з борта і приводиться до дії вручну.
3. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
1.1. Дійсне положення засноване на вимогах:
Додатку 6 до Конвенції про міжнародну організацію цивільної авіації (ІСАО);
Додатку 10 до Конвенції про міжнародну організацію цивільної авіації (ІСАО);
COSPAS-SARSAT. GUIDELINES ON 406MHz BEACON CODING, REGISTRATION AND TYPE APPROVAL, C/S G.005 Issue 2 - REVISION 2, October 2006;
COSPAS-SARSAT DATA DISTRIBUTION PLAN, C/S A.001, Issue 4 -Revision 9, October 2006;
Додаткових технічних вимог до повітряних суден, затверджених наказом Міністерства транспортові України від 09 листопаду 2000 року № 201.
1.2. Авіаційні аварійні привідні передавачі призначені для використання тільки
в реальних аварійних ситуаціях. Власник авіаційного аварійного привідного
передавача несе персональну відповідальність за його несанкціоноване
включення .
2. ЗВЕДЕННЯ ПРО СИСТЕМУ КОСПАС-САРСАТ
2.1. Система КОСПАС-САРСАТ автоматично визначає по сигналах
авіаційних аварійних привідних передавачів географічні координати місця
аварії і оповіщає пошуково-рятувальні служби інформацією про лихо і місця
розташування лиха, що трапилось на морі, у повітрі або на суші.
2.2. Система КОСПАС-САРСАТ відкрита для всіх країн на недискримінаційній
основі і безкоштовна для кінцевого користувача, що потрапив в аварійну
ситуацію. Країни або організації можуть офіційно брати участь у керуванні
системою і у її експлуатації шляхом приєднання до Програми КОСПАС-
САРСАТ.
2.3. До складу системи КОСПАС-САРСАТ входять:
• Аварійні привідні радіопередавачі, що працюють на частотах 406,025-406,037 МГц і 121,5 MHz , і призначені для подачі сигналів лиха;
• Штучні супутники землі (ШСЗ) і геостаціонарні штучні супутники землі (ГШСЗ).
• Повідомлення від аварійних привідних передавачів обробляються бортовими процесорами ШСЗ і ГІІІСЗ, після чого надходять на бортовий
3
передавач для негайної ретрансляції на землю і, паралельно, у запам'ятовуючий пристрій для наступної передачі на наземні станції;
• Станції прийому і обробки інформації (СПОІ), що здійснюють прийом і обробку інформації з ШСЗ КОСПАС-САРСАТ і обчислюють координати місця лиха. СПОІ забезпечують прийом сигналів і визначення координат від ELT, що знаходяться в будь-якій крапці земної точці, а також обробку аварійної інформації на частоті 121,5 MHz. Геостаціонарні станції прийому і обробки інформації (ГЕОСПОІ) здійснюють прийом і обробку інформації з ГШСЗ про активацію ELT y реальному масштабі часу;
• Координаційні центри системи (КЦС) КОСПАС-САРСАТ, що обробляють інформацію, що надходить із СПОІ і ГЕОСПОІ, і які забезпечують взаємодію з пошуково-рятувальними службами і з іншими координаційними центрами системи.
2.4. Державіаадміністрація делегує установі, яка працює в галузі авіації та відповідає вимогам COSPAS-SARSAT DATA DISTRIBUTION PLAN № C/S A.001 наступні функції:
- реєстрацію в Україні аварійних привідних передавачів частотою 406 MHz (супутникової системи КОСПАС-САРСАТ), встановлених на повітряних судах України;
- створення та ведення електронної бази даних (ЕБД) авіаційних аварійних привідних передавачів частотою 406 MHz , встановлених і зареєстрованих на ПС України;
- прийом аварійних повідомлень від Міжнародного координаційно-
обчислювального центру (МКОЦ) з ПС, що зазнали лиха, їх розшифровку та
передачі у пошуково-рятувальні служби Авіаційної адміністрації, МНС
України;
- взаємодії з пошуково-рятувальними службами Авіаційної адміністрації,
МНСУкраїни, МКОЦ.
Установа, якої делеговані вищезазначені функції повинна укласти договірні відношення з одним або декількома Координаційними центрами системи КОСПАС-САРСАТ щодо цілодобового обміну інформацією стосовно сигналів авіаційних аварійних привідних передавачів та повітряних суден, на яких ці передавачі зареєстровані. Крім того ця установа повинна бути визнана секретаріатом КОСПАС-САРСАТ як точка контакту реєстрації (POINT OF CONTACT FOR 406 MHz BEACON REGISTER) i повинна бути занесена до переліку національних точок контакту реєстрації (COSPAS-SARSAT DATA DISTRIBUTION PLAN № C/S A.001, annex I/F-2).
3. ПОРЯДОК ПЕРВИННОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ТА ЩОРІЧНОЇ ШДТРИМКИ РЕЄСТРАЦІЇ ELT 406 MHz
3.1. Відповідно до вимог Міжнародній системі КОСПАС-САРСАТ реєстрація авіаційних аварійних привідних передавачів (далі ELT 406 МHz) є обов'язковою. Реєстрація необхідна для впізнання ПС, що терпить лихо, належного планування і здійснення пошуково-рятувальних операцій.
4
3.2. Відсутність реєстрації або неналежна реєстрація ELT406 MHz може привести до негативних результатів пошуково-рятувальної операції, або додаткових витрат при її проведенні з відповідальністю, що звідси випливає. Уся юридична і фінансова відповідальність за своєчасність і вірогідність інформації з реєстрації ELT 406 MHz, a також оперативне інформування про зміни в даних по реєстрації цілком лежить на Експлуатанті ПС.
3.3. Установа, на яку покладені функції реєстрації ELT406 MHz та ведення електронної бази ELT406 MHz виконує первинну реєстрацію та подальшу підтримку реєстрації ELT 406 MHz, які встановлені/встановлюються на цивільних ПС України, після надання ПС індивідуальної адреси (24 біта) і виконання кодування.
3.4. Первинної реєстрації підлягають ELT 406 MHz, які
встановлені/встановлюються на цивільних ПС України, згідно з вимогами
COSPAS-SARSAT. GUIDELINES ON 406MHz BEACON CODING,
REGISTRATION AND TYPE APPROVAL № c/S G.005, Додатку 6 до
Конвенції про міжнародну організацію цивільної авіації (ІСАО) та задовольняє
цьому положенню.
3.5. Надання послуг по забезпеченню прийому та обробки аварійної
інформації, яка поступає від МКОЦ по узгодженим каналам зв'язку і
забезпечення взаємодії з пошуково-рятувальною службою України
виконується на договірних засадах між Експлуатантом (Власником) ПС та
установою, на яку покладені функції ведення електронної бази ELT406 MHz
та внесення ELT 406 MHz до ЕБД.
3.6. Заявка на реєстрацію (перереєстрацію) та бланк реєстрації подаються окремо на кожний ELT 406 MHz (додаток 1 та додаток 2).
3.7. Установа на протязі 5 робочих днів здійснює реєстрацію в ЕБД ELT 406 MHz, після надання письмової заяви від Експлуатанта (Власника) ПС та виконання фахівцем Установи (в випадку первинної реєстрації) перевірки ідентифікатора ELT 406 MHz (beacon identification code 15 HEX).
3.8. Установа після внесення ELT 406 MHz в ЕБД видає Реєстраційне
свідоцтво та надає "EMERGENCY EQUIPMENT TAG", який розміщується на
видимої стороні аварійного радіомаяка.
3.9. Реєстраційне свідоцтво ELT 406 MHz видається на такий строк, щоб повністю покрити очікуваний строк дії сертифіката льотної придатності ПС, при цьому строк дії Реєстраційного свідоцтва не може перевищувати одного року.
3.10. ПС з незареєстрованим ELT 406 MHz вважається нельотнопридатним.
5
Примітка: дозволяється виконувати без зареєстрованого ELT 406 тільки перегінні польоти (без пасажирів та комерційних вантажів) до базового аеродрому.
3.11. Реєстраційне свідоцтво ELT 406 MHz підлягає заміні в разі закінчення терміну дії або зміни будь яких відомостей наведених у бланку реєстрації ELT 406 MHz.
3.12. Процедура заміни Реєстраційного свідоцтва ELT 406 MHz при зміні зареєстрованих відомостей аналогічна первинної реєстрації.
3.13. Для заміни Реєстраційного свідоцтва ELT 406 MHz при продовженні терміну дії Заявник подає до Установи письмову заявку не пізніше чим за 20 днів до закінчення терміну дії Реєстраційного свідоцтва ELT 406 MHz.
3.14. Реєстрація ELT 406 MHz, що не мають Сертифіката КОСПАС-САРСАТ схвалення типу ELT 406 MHz, заборонено.
3.15. Реєстраційне свідоцтво ELT 406 MHz втрачає чинність якщо: -ПС з встановленим ELT 406 MHz виключається з державного реєстру цивільних ПС України;
- виникли зміни даних у бланку реєстрації;
- припинена подальша експлуатація ПС з встановленими ELT 406 MHz;
- закінчився строк дії реєстраційно