Max. take off weight: 450 kg

[smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif]
[highlight]№0033[/highlight]
Aircraft Manufacturer: TL ULTRALIGHT
Model: [highlight]TL-2000 STING CARBON[/highlight]

Min speed: 35 kt 40 mph 65 kmh
Cruise speed: 130 kt 149 mph 240 kmh
Vne: 165 kt 190 mph 305 kmh

Climb ratio: 1600 ft/min | 8 m/s
Glide ratio: 16:1

Max. take off weight: [highlight]450 kg [/highlight]| 992 lbs
Empty weight: [highlight]275 kg [/highlight]| 606 lbs

Engine: ROTAX 912, 912 S or 914

www.tl-ultralight.cz/
 

Вложения

  • TL-2000_Sting.jpg
    TL-2000_Sting.jpg
    16,4 КБ · Просмотры: 190
[smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif]
[highlight]№0034[/highlight]
Aircraft Manufacturer: Vol Mediterrani S.L.
Model: [highlight]VM-1 Esqual[/highlight]
Min speed: 35 kt 40 mph 64 kmh
Cruise speed: 135 kt 155 mph 250 kmh
Vne: 173 kt 199 mph 320 kmh

Climb ratio: 1800 ft/min | 9 m/s
Glide ratio: 1:19

Take off distance over 50ft (15m) obstacle: 310 ft | 95 m
Landing distance over 50ft (15m) obstacle: 310 ft | 95 m

Max. take off weight: [highlight]450 kg [/highlight]| 992 lbs
Empty weight: [highlight]270 kg [/highlight]| 595 lbs

Engine: Rotax 912 ULS

Other information:
This photo was taken by Key Publishings Duncan Cubitt, during an air-to-air photo sortie for Todays Pilot magazine. The magazines editor, Dave Unwin, is seen here flying the Esqual nearest the camera plane, and a full flight test report will appear in issue 29 of Todays Pilot, on sale Feb 03. Visit the Todays Pilot web site at www.todayspilot.co.uk

www.esqual.com
 

Вложения

  • VM-1_Esqual.jpg
    VM-1_Esqual.jpg
    17,6 КБ · Просмотры: 195
[smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif]
[highlight]№0010[/highlight]
Aircraft Manufacturer: Aerostyle (Aerosport Ltd in US)
Model: [highlight]Breezer[/highlight]
Min speed: 35 kt 40 mph 64 kmh
Cruise speed: 108 kt 124 mph 200 kmh
Vne: 132 kt 152 mph 245 kmh

Climb ratio: 1000 ft/min | 5.1 m/s

Max. take off weight: [highlight]450 kg[/highlight] | 992 lbs
Empty weight: [highlight]295 kg [/highlight]| 650 lbs

Engine: BMW - Take Off/Rotax, 80-100 hp

Other information:
With the engine choice contrary to many other manufacturers another path was taken: We selected a modified BMW fuel injection engine, which has its origin in the building of motorcycles. This engine of in the UL scene admitted Trike manufacturer "Take off" reequipped. The special characteristics of this engine generation are:
- standard fuel injection system
- catalyst optionally possible
- smaller consumption
- better launch characteristics
- favorable mass production technology
- no carburetor icing

The engine in aerostyle Breezer can convince also by its calm, strong run, as well as its pleasant clay/tone With a view under the Cowling immediately the clear and low-maintenance installation of the engine as well as the associated aggregates is noticeable.

Since however many ultralight aircraft prefer the Rotax 912, in 2001 a Aerostyle Breezer was equipped with a Rotax 912 S and certified. Other engine concepts are at present in the development, and/or in planning - let surprise itself!

www.aerostyle-gmbh.de

Среди возможных движков на этот самолет и Жук значится:

http://www.aerostyle-gmbh.de/kategorie5/00000095e90ebfd02/index.html

А что касаемо BD-5, то он никоим образом в данную категорию не входит. При массе до 450 кг микролайт должен быть двухместным, а скоростть сваливания в посадочной конфигурации при неработающем двигателе (или на малом газу), не должна превышать 65км/ч.

В ряде стран (прежде всего Франции и Германии) при установке БПС полетная масса может составлять 472.5кг. Это позволяет увеличить полезную нагрузку на 12-14кг.
Однако такие самолеты, как например Evektor, Sting, возможно CTSW, не смугут воспользоваться этой возможностью, поскольку преде скорости сваливания у них в притирку уже при 450кг.
 
http://avions.leger.site.voila.fr/PATAPLUMEI.htm

Masse à vide 190 kg

Envergure 10 m

Longueur 6.00 m

Surface alaire 16.50 m²

Largeur cabine 0.70 m

Train classique, roues Ø 400

Réservoir avant 40 l

Moteur VW 1600cc

Puissance maxi 50 cv

Masse maxi 370 kg

Nombre de places 1+1

Vitesse maxi 140 km/h

Vitesse croisière (60%) 120 km/h

Vitesse de décrochage 60 km/h

VNE 140 km/h

Finesse 9 à 80 km/h

Taux de chute mini 2.5 m/s

Taux de montée 3 m/s

Taux de roulis (45° à  45°) 4 s

Distance de roulage au décollage 100 m

Distance de décollage (15 m) 250 m

Distance de roulage à l'atterrissage 100 m
 
PATAPLUME II

http://avions.leger.site.voila.fr/

Masse à vide 278 kg

Envergure 9.11 m

Longueur 6.43 m

Surface alaire 15 m²

Largeur cabine 1.10 m

Train classique, roues Ø 400

Réservoir avant 40 l

Moteur VW 2000cc

Puissance maxi 80 cv

Masse maxi 450 kg

Nombre de places 2

Vitesse maxi 175 km/h

Vitesse croisière (60%) 150 km/h

Vitesse de décrochage 63 km/h

VNE 180 km/h

Finesse 11 à 100 km/h

Taux de chute mini 2.5 m/s

Taux de montée 4 m/s

Taux de roulis (45° à 45°) 3 s

Distance de roulage au décollage 100 m

Distance de décollage (15 m) 250 m

Distance de roulage à l'atterrissage 150 m

Distance d'atterrissage (15m) 400 m

Consommation (60%) 12 l/h



 
 
Вот только эти 450кг max. взлетного фикция для того чтоб влезть в класс ультралайтов! 🙁
Поясню речь про 2х местные с ротаксами от 80-100л.с.
Объясняю, вес пустого у всех примерно в диапозоне ~250-290
два человека принимаются равными по 75 кг кажеться (или 80) в итоге уже набегает 150-160,
а кто переваливает 80кг достаточно много + топливо литров 60 минимум
и того уже переваливает за 450 кг 🙁

Где-то встретил даже такое тех описание у одного ВС
Max. take-off: 450 kg (ultralights)
570 kg (experemental)
 
[quote author=Shturman Zeleniy [Green] link=1151818764/45#48 date=1151911427]Вот только эти 450кг max. взлетного фикция для того чтоб влезть в класс ультралайтов! 🙁
Поясню речь про 2х местные с ротаксами от 80-100л.с.
Объясняю, вес пустого у всех примерно в диапозоне ~250-290
два человека принимаются равными по 75 кг кажеться (или 80) в итоге уже набегает 150-160,
а кто переваливает 80кг достаточно много + топливо литров 60 минимум
и того уже переваливает за 450 кг 🙁

Где-то встретил даже такое тех описание у одного ВС
Max. take-off: 450 kg (ultralights)
570 kg (experemental)[/quote]
у многих UL MTOW более 472кг: CTSW-600kg, CH601-590kg, т.е. в Европах он ультралайт, в Америке LSA
 
CAP 482
British Civil Airworthiness Requirements
Section S - Small Light Aeroplanes:

Maximum total weight authorised (MTWA) not exceeding 300 kg for
single seat aeroplanes, or 450 kg for two seat aeroplanes.

Maximum weight not less than the weight which results from the empty weight of the aeroplane, plus a weight of occupant(s) of [86] kg for a single-seat aeroplane, or [172] kg for a two-seat aeroplane, plus the required minimum equipment, plus fuel for at least 60 minutes flight at maximum continuous power.
 
Спасибо Kestas!
[smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif]
[highlight]#0035[/highlight]
[highlight]CAP 482[/highlight]
[highlight]British Civil Airworthiness Requirements[/highlight]
Section S - Small Light Aeroplanes:
Maximum total weight authorised (MTWA) not exceeding [highlight]300 kg[/highlight] for
single seat aeroplanes, or [highlight]450 kg [/highlight]for two seat aeroplanes.

Maximum weight not less than the weight which results from the empty weight of the aeroplane, plus a weight of occupant(s) of [86] kg for a single-seat aeroplane, or [172] kg for a two-seat aeroplane, plus the required minimum equipment, plus fuel for at least 60 minutes flight at maximum continuous power.
www.
Foto:
Price:
 
...от Дениса!
[smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif]
[highlight]№0036[/highlight]
[highlight]PATAPLUME II [/highlight]
Masse à vide [highlight]278 kg[/highlight]
Envergure 9.11 m
Longueur 6.43 m
Surface alaire 15 m&#178
Largeur cabine 1.10 m
Train classique, roues Ø 400
Réservoir avant 40 l
Moteur VW 2000cc
Puissance maxi 80 cv
Masse maxi [highlight]450 kg [/highlight]
Nombre de places 2
Vitesse maxi 175 km/h
Vitesse croisière (60%) 150 km/h
Vitesse de décrochage 63 km/h
VNE 180 km/h
Finesse 11 à 100 km/h
Taux de chute mini 2.5 m/s  
Taux de montée 4 m/s
Taux de roulis (45° à 45°) 3 s
Distance de roulage au décollage 100 m
Distance de décollage (15 m) 250 m
Distance de roulage à l'atterrissage 150 m
Distance d'atterrissage (15m) 400 m
Consommation (60%) 12 l/h

www.avions.leger.site.voila.fr
 
...from Denis!
[smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif] [smiley=evil.gif]
[highlight]№0037[/highlight]
[highlight]PATAPLUME I[/highlight]
Masse à vide [highlight]190 kg [/highlight]
Envergure 10 m
Longueur 6.00 m
Surface alaire 16.50 m²
Largeur cabine 0.70 m
Train classique, roues Ø 400
Réservoir avant 40 l
Moteur VW 1600cc
Puissance maxi 50 cv
Masse maxi [highlight]370 kg [/highlight]
Nombre de places 1+1
Vitesse maxi 140 km/h
Vitesse croisière (60%) 120 km/h
Vitesse de décrochage 60 km/h
VNE 140 km/h
Finesse 9 à 80 km/h
Taux de chute mini 2.5 m/s
Taux de montée 3 m/s
Taux de roulis (45° à  45°) 4 s
Distance de roulage au décollage 100 m
Distance de décollage (15 m) 250 m
Distance de roulage à l'atterrissage 100 m

www.avions.leger.site.voila.fr/PATAPLUMEI.htm
 
Назад
Вверх