[quote author=Forum Admin link=1139514982/0#0 date=1139514982]

Поставляют полный комплект для установки на Velocity:
http://www.crossflow.com
[/quote]

Ну, извините, аппетиты там у ребят:

Prices

CF4-20 $25,955.00  
CF4-20T $28,105.00
CF4-20THO $32,175.00
 
Прям,как у взрослых.Но,как рогами ни крути - субару - не Лайкоминг и не Контитненталь.
 
[quote author=lapshin link=1139514982/0#4 date=1139605621]Прям,как у взрослых.Но,как рогами ни крути - субару - не Лайкоминг и не Контитненталь.[/quote]

А во сколько он раз дешевле? Раз в 10? :🙂
На самом деле хотелось бы услышать краткий сравнительный анализ от людей разбирающихся. Сразу скажу, что в двигателях я не силён и всё что знаю, дак это, что Субарик несколько тяжелее (следствие водянного охлаждения?), значительно дешевле, но при этом весьма надёжен и менее требователен в плане обслуживания. Интерес не праздный, видимо придётся иметь с ним дело (EJ 22). Уважаемые гуру, выскажитесь, если не затруднит!
 
[quote author=lapshin link=1139514982/0#4 date=1139605621]Прям,как у взрослых.Но,как рогами ни крути - субару - не Лайкоминг и не Контитненталь.[/quote]

Доводка авиаконверсии дело дорогое, но благодарное.

Суб лучше лайкозавра потому как:

1. Более ресурсный (обычно конверсиям назначают ресурс равный настоящим авиадвигателям, но по стандартным  для автодвигателя критериям "давление масла, компрессия, разрежение на впуске" ресурс будет больше).
2. Более экономичный (водяное охлаждение, "мозги", впрыск).

Суб хуже лайкозавра, т.к.:

1. Менее надёжен (водяное охлаждение, электроника).
2. Более тяжел.
3. Невозможен перевёрнутый полёт.

По цене - здесь  надо учитывать различия между их стилем жизни и нашим.

Мы, наученные горьким опытом, стараемся жить без кредитов и сбережений, в режиме "текущих расходов". Сравнивая дензнаки в кошельке и количество нулей в ценнике, сразу понимаем: "не купить".

Александр.
 
По данным разведки у DeltaHawk есть какая-то неразрешимая в скором времени проблема и лучше его не ждать.... а то состариться можно. Я поменял решение на Субарик. Потому что:
1. Crossflow делает полный комплект для установки на Velocity.
2. Они готовы поставить такой двигалель в течение 2-х месяцев.
3. Цена не выше авиационного двига, но кушает авто топливо, а не 100LL, который дороже и его нет везде.
4. По отзывам из множества независимых источников он очень надежный.
5. Обслуживание и запчасти здесь на него есть.
6. Есть спецы, которые его могут перетрясти.
7. Всё равно, самолет будет сертифицироваться как ЕЭВС и смысла ставить сертифицированный двиг только из-за бумажки смысла нет.
8. Летать кверху колесами не собираюсь, для этого есть другие самолеты 😉
9. Не нужно справку Минобороны на ввоз т.к. это автомобильный двиг 🙂
10.  Может ещё что-то, но это уже не так важно  😉.....


Для информации - команда RV так же думает о смене двигов в сторону Субарика (и ИМХО правильно делает) ..... замучались видимо 100LL возить ведрами/канистрами/бочками на аэродром  😉. Как не крути, Лайкоминги превращают самолет у нас пока в кордовую модель   😉.
 
По данным разведки у DeltaHawk есть какая-то неразрешимая в скором времени проблема и лучше его не ждать.... а то состариться можно.
Чрезвычайно сожалею по этому поводу:этот мотор присутствует и в моих планах.Интересно все же - в чем,конкретно,проблема - и будет ли она решена в обозримое время.Ваш контракт,кстати,более не выполняется?
Я поменял решение на Субарик.
Решение понятное и очевидное:следует лишь учесть некоторые замечания
3. Цена не выше авиационного двига, но кушает авто топливо, а не 100LL, который дороже и его нет везде.
Цена действительно,не выше,но и не ниже авиационного мотора.Однако,по большому счету,эти изделия авиамоторами не являются.Хотя бы по причине зажигания - оно,во-первых,не дублировано (1 свеча на цилиндр),а,во-вторых,не отделено от общей системы электроснабжения,что совершенно катастрофически снижает отказобезопасность (есть такое неудобопроизносимое слово).Суть этого сводится к тому,что приемлемым считается,если ЛЮБОЙ ЕДИНИЧНЫЙ ОТКАЗ не приводит к аварийным последствиям.Т.е.КЗ в любой точке электросети неизбежно приведет к потере зажигания,остановке двигателя и остальных следствий.В АВИАЦИОННОМ моторе подобные ситуации исключены как класс.На сраном двухтактном Ротаксе-582 и то стоят по две свечи на цилиндр ,работающих от магнето.
Безусловно,ставить такой мотор на самолет можно (и ставят),однако придется уже летать с оглядкой.Так или иначе,цена представляется высоковатой для приспособленного мотора.
4. По отзывам из множества независимых источников он очень надежный.
В качестве автомобильного - конечно;в приложении к авиации - см.выше.
7. Всё равно, самолет будет сертифицироваться как ЕЭВС и смысла ставить сертифицированный двиг только из-за бумажки смысла нет.
Насколько помнится,было большое желание производить неблизкие перелеты - не уверен,что риск при этом носит приемлемый уровень (учитывая привязанность Velocity к твердым длинным полосам и практическую невозможность внеаэродромной посадки)

Для информации - команда RV так же думает о смене двигов в сторону Субарика (и ИМХО правильно делает) ..... замучались видимо 100LL возить ведрами/канистрами/бочками на аэродром  😉. Как не крути, Лайкоминги превращают самолет у нас пока в кордовую модель  
Лично я и в том и в другом случаях,обратил бы свой взор в сторону уже упоминавшихся чешских LOM-PRAHA.Линейка мощностей этих моторов начинается от 120 и заканчивается 260 л.с.Шестицилиндровые М337 имеют вес 146кг.
Думаю,изменение формы капота не стало бы неразрешимой задачей,а толкающий винт совместно с подобным мотором работал бы в условиях,близких к идеальным
 
А вот скажите, правда или нет...
Как-то слышал информацию, что двигатели Subaru - конверсионный под авто Lycoming. Якобы Subaru купили когда-то документацию на эти двигатели. А сейчас всякие eggenfellner делают реконверсию - редуктор и т.д.
И еще - правда ли, что Лайки сертифицировали какой-то двигатель под автобензин?
 
Как-то слышал информацию, что двигатели Subaru - конверсионный под авто Lycoming. Якобы Subaru купили когда-то документацию на эти двигатели. А сейчас всякие eggenfellner делают реконверсию - редуктор и т.д.
А что здесь комментировать?Найдите описание с  картинками того и другого,моторов:а дальше - найдите десять отличий...Заранее предупреждаю - результат Вас удивит и вопрос о совпадении конструкций снимется сам собою.
И еще - правда ли, что Лайки сертифицировали какой-то двигатель под автобензин?
А у них и раньше были моторы под L80 - для использования в странах третьего мира.
 
Во-первых я исключительно рад за Дмитрия и его выбор Субару, потому как некоторой полезной информацией на эту тему его снабдил.  😉

[quote author=lapshin link=1139514982/0#8 date=1139684436]
Решение понятное и очевидное:следует лишь учесть некоторые замечания
Цена действительно,не выше,но и не ниже авиационного мотора.Однако,по большому счету,эти изделия авиамоторами не являются.Хотя бы по причине зажигания - оно,во-первых,не дублировано (1 свеча на цилиндр),а,во-вторых,не отделено от общей системы электроснабжения,что совершенно катастрофически снижает отказобезопасность (есть такое неудобопроизносимое слово).Суть этого сводится к тому,что приемлемым считается,если ЛЮБОЙ ЕДИНИЧНЫЙ ОТКАЗ не приводит к аварийным последствиям.Т.е.КЗ в любой точке электросети неизбежно приведет к потере зажигания,остановке двигателя и остальных следствий.В АВИАЦИОННОМ моторе подобные ситуации исключены как класс.На сраном двухтактном Ротаксе-582 и то стоят по две свечи на цилиндр ,работающих от магнето.
Безусловно,ставить такой мотор на самолет можно (и ставят),однако придется уже летать с оглядкой.[/quote]

С единичным отказом в альтернативных двигателях борются и достаточго эффективно:

1. Герметичная бэкап- батарея на мозги и зажигание. Отделение проводки двигателя от основной биметаллическим предохранителем.
2. Дублирование катушек зажигания (есть варианты).
3. Дублирование мозгов с взаимным контролем (пока никто не реализовал, но идея витает в воздухе).

Современные свечи с большим зазором и высокоэнергетическая система зажигания делает маловероятным отказ свечи. В любом случае, если цилиндр не будет работать, "мозги зажгут диагностику", что позволит принять правильное решение.  🙂

Александр.
 
Вы,по-моему,не поняли,о чем идет речь.
Разговор о качественном анализе - Вы же приводите количественные оценки.
Эти оценки могут быть приняты во внимание,если доказана практическая неверочтность события (мы не дублируем консоли крыла,не рассматривая его отваливание в полете,доказав невероятность этого события свойствами материала,запасами прочности и т.д. и т.п....).Однако прикиньте сами,какое количество разнообразных нарушений в электросети к каким последствиям может привести (а анализ отказобезопасности и состоит в ПОЛНОМ рассмотрении ВСЕХ возможных ситуаций) - окажется,что даже при небольшой вероятности каждого обрыва провода или замыкания на любом участке,количество таких возможностей очень велико и вероятность аварии не так уж низка.

И сравнение Субару с LOM-PRAHой,поверьте,не даст Субару ни единого очка.
 
Что касается отказоустойчивости -
Я уже 2 раза кипел, 2 раза частичный отказ М-14, наблюдал и имею знакомых с отказами на различных типах авиадвигателей, и всё это за сравнительно короткий срок. Могу сказать что двигатель, какой бы он не был, вообще штука малонадежная  😀. В нем куча движущихся частей и он по идее может пополам развалиться в любой момент. Может оторваться шатун, заклинить поршень, поломаться маслянная помпа, сорваться голова из за перекаленных или перетянутых шпилек, да вообще всё что угодно и никакой бакап от этого не убережет  😉.

Сегодня мне нужен приличный двиг с полным набором причиндалов для установки. Чтобы осталось только присверлить мотораму и привинтить пропеллер. Отработанный и испытанный в данной конфигурации и экспериментировать с этим не вижу большого смысла пока.

LOM-PRAHA хорошие движки, но цена не дешевая, да и пилить капоты, делать уникальную раму, разрабатывать и расчитывать систему охлаждения, честно говоря в лом....

Свою очередь на DeltaHawk могу отдать даром  😉 Никто не говорит какая там проблема, но похоже быстро они её не решат  😡 На письма заказчиков не отвечают и по телефону ничего не говорят. У меня инфа от американца, что какая то техническая проблема пока не решена.... и её решение может занять длительное (до года) время.
 
Пришла инфа о двигателе Субару. Выкладываю тут пока без перевода:

RE: Crossflow CF4-20T Engine Solution for Velocity SE
Dear Dmitry,
Thank you for inquiring about our products and services. Firstly, I want to express to you that Crossflow Aero Corp. is a state-of-the-art operation that manufactures the highest quality engine solutions possible. We’ve gone to great lengths to make sure all our processes meet Aerospace industry standard practices.
The Crossflow CF4-20T Engine Solution provides a comprehensive solution for those in need of a high performance aviation power plant in the 200hp range. Our engine solution package provides you with all you need to prepare your Velocity SE for powered flight. The CF4-20T package includes:
Crossflow Aero Corp. CF4-20T engine
Crossflow propeller speed reduction unit
- The Crossflow Aero Corp. Propeller Speed Reduction Unit (PSRU) is an internal spur gear reduction drive of proprietary design that had undergone 3 years of research and development. It has been specifically designed to work with Subaru automotive engines converted for aircraft use by our engineers. The PSRU employs some unique features that we believe make it the best choice on the market for Subaru based aircraft engines:
- All internal drive components are CNC machined from 4340 certified Aerospace steel billet
- Gears are nitrided using the controlled Nitreg process resulting in the formation of a hardened surface that reduces fatigue and wear together with improving resistance to seizure.
- Internal bearings (angular contact and spherical rolling) are Aerospace quality
- Gears are made to AGMA 10
- Micro lash adjustment on housing for proper gear tolerances
- Internal gear design allows for high contact tooth ratio with torque rating of 780 ft/lbs
- Viton® oil seals to withstand temperatures up to 400°F
- Anticorrosion nickel-plated prop flange drilled in SAE 1 & 2 or Continental bolt patterns
- Custom built flywheel with built-in Sachs torsion damper
- Gear lubrication by fully synthetic transmission fluid.
- Built-in oil recirculator
- Oil temperature probe and gauge incorporated
- Drive can be used in either tractor or pusher configurations
- Facility to install oil cooler, if required.
Customized stress relieved engine mount for Velocity SE
- Built using aerospace industry materials and techniques.
- Includes LORD engine mounts and 'AN' hardware
Engine control unit and electrical harness
- The Crossflow Engine Control Unit is specifically programmed for aircraft use and is one of the most advanced, flexible yet affordable engine management systems available anywhere - supplied with the ultimate in carefully refined software. The unit features a 32 MHz processor, employs extensive data-logging capabilities and is housed in a very sturdy billet machined enclosure.
- All of our Crossflow engine electrical harnesses are designed and manufactured to MIL standard specifications to meet the highest quality demands for reliability. Each harness is hand-built with particular attention to wire shielding, wire integrity and end fastening.
- Pre-wired engine with Cannon type quick connect firewall plug
- All wiring is aircraft Mil. Spec. MIL-W-22759/16 covered with Cole-flex nylon braid fire resistant sleeving
Engine cooling system
- Crossflow Engine Cooling Systems are fabricated from aluminum matrix air/liquid heat exchangers and aerospace quality plumbing.
- All ducting, brackets, hoses and necessary 'AN' fittings
Engine exhaust system
- Crossflow Engine Exhaust Systems are designed to your aircraft cowling's specific geometry and configuration and are welded out of high quality mild steel which is then ceramic coated internally and externally.
- We also offer the option of a stainless steel exhaust system. This system costs US$800.00 above the existing package price
Engine maintenance kit
- The kit contains sufficient items to maintain the engine installation for up to two hundred hours of engine operation or one calendar year. It includes:
- Alternator belt
- Timing belt
- Oil filter
- Air filter cleaning kit
- Fuel filter
- Oil pan plug gasket
- Spark plugs.
Engine maintenance schedule
- A printed maintenance schedule particular to your engine model is provided.

Crossflow CF4-20T Engine Solution Specifications
Performance - 200 horse power at 6000 rpm
Reduction ratio - 2.34:1
Compression ratio - 10.1:1
Torque at propeller - 428 ft / lbs
Fuel consumption at 80% power - 8.7 gallons per hour (33 литра в час)
Displacement - 2000 cubic centimeters
Bore - 92 millimeters
Stroke - 75 millimeters
Alternator - 55 amps
Spark plug - NKG Racing
Fuel - Premium automotive fuel or 100 LL
Oil - 5W50 synthetic
Cooling Liquid - 100% BASF glysanthin
Fuel system - Multi-port fuel injection
Ignition - Multi-coil – 1 per cylinder
Weight - Under 360 lbs wet  (162 килограмма с маслом и охлаждающей жидкостью)
 
The Crossflow Manufacturing Process

The Crossflow manufacturing process has been refined over many years of development in an effort to create a thoroughly safe, high performance aviation engine. The highest levels of quality testing have been adopted from Aerospace industry standards. Our manufacturing process follows these steps. Details of each step can be found on the following pages:
 

Вложения

  • cf0001.jpg
    cf0001.jpg
    59,7 КБ · Просмотры: 259
1. Engine disassembly, inspection, and reassembly
- Engine block and cylinder heads - Each Crossflow engine is imported directly from Japan. We strip the engine down completely, removing every single part from the original engine. We’ve intentionally chosen to begin with used engines particularly from Japan for several reasons. Firstly, Japanese environmental law requires that every automotive engine be rebuilt after 50,000 kilometers. This is an ideal situation for the Crossflow engine because after this relatively short engine operation time the Subaru aluminum long block has been conditioned by heat during its use. This ensures that the block has no cracks or flaws in the casting. This mature engine block now becomes the core of the Crossflow power plant. Every other component used in a Crossflow engine except the cylinder heads, crankshafts, connecting rods and valve covers is custom fabricated here at our facility and/or ordered new directly from Subaru. These are the steps taken with the engine block and cylinder heads:
i. Clean cylinder heads
ii. Port Polishing
iii. Sand Blast & Grind valves
iv. Cut valve seats
v. Valve lapping
vi. Cylinder head & accessory re-cleaning
vii. Reassembly
viii. Cylinder head pressure test
ix. Clean Valve cover, sandblast and paint
x. Clean Cams and Cam Caps
- Cooling system bridge – We remove all of the original hose ends. Several new holes are drilled and tapped to support the water temperature sensor. As well, to accommodate the Crossflow conversion we cut the system bridge and re-weld it in a slightly different angle. The system bridge is then painted.
- Water pump – The water pump is completely disassembled and inspected for flaws or damage. Several stock holes are plugged shut.
- Throttle body – The throttle body is disassembled and inspected for flaws or damage. It then has various modifications made to it to accept the Crossflow intake manifold and manifold pressure sensor.
- Trigger wheel – The stock trigger wheel is cleaned and several modifications are made to it for compatibility with the Crossflow ECU.
2. Custom parts fabrication
Various small but significant custom parts are fabricated for a Crossflow Engine. Using our CNC mill and lathe, we fabricate a proprietary intake manifold, various brackets and small support structures for different parts of the engine. Every custom part is first designed in an industry standard 3D software modeling application. Our engineering staff performs virtual stress tests on ever part before the design of even the simplest bracket is approved. The newly approved part design is then loaded onto our CNC mill and/or CNC lathe and is fabricated quickly and efficiently from aerospace standard 6061T6 aluminum.
3. Electrical wiring harness
The Crossflow electrical wiring harness is designed and manufactured to MIL standard specifications to meet the highest quality demands for reliability. Each harness is hand-built with particular attention to wire shielding, wire integrity and end fastening. Cannon type quick connect firewall plugs are used for easy installation to the firewall. All the wiring used is aircraft Mil. Spec. MIL-W-22759/16 covered with Cole-flex nylon braid fire resistant sleeving. Each wire used is cut specifically to the length of that is needed, sheathed and tied down securely to the engine to minimize vibration and to keep the engine very neat. Once the harness is complete and electrical continuity test is performed on the entire harness.
4. Custom parts fabrication, modifications and assembly
- Turbo – The turbo is disassembled, cleaned and inspected. Welded modifications are made to the waste gate and then it is reassembled.
- Intake manifold system – The Crossflow intake manifold system is completely fabricated from new. The plenum box is cut and welded. The manifold intakes are digitally designed for optimum performance and then cut on our CNC mill. Tubing is cut and fitted. The entire manifold system is then welded together.
- Exhaust system – The exhaust system is fabricated in three parts. The exhaust manifold is designed digitally and cut using our CNC mill. The manifold to turbo transition pipes are cut out of mild steel or stainless steel and then fitted to the turbo and exhaust manifold. The exhaust down pipe is then cut and fitted. A hole is drilled and a threaded boss is fitted to support our exhaust gas oxygen sensor (EGO). The entire exhaust system is laid out on our custom welding jig and welded together. The welded system is then sent out to a third party to be entirely ceramic coated. The returned exhaust system then has the EGO fitted and is ready for the engine installation.
- Water cooling system – Our radiators are fabricated from aluminum matrix air/liquid heat exchangers and aerospace quality plumbing. They’re TIG welded and have customized mounting brackets designed and installed for various aircraft type applications and installation locations.
- Oil cooling system – Our high performance oil cooling system utilizes A-N aircraft fittings with stainless steel braided hoses. They’re TIG welded and have customized mounting brackets designed and installed for various aircraft type applications and installation locations.
- Fuel pump system – The fuel pump system is assembled using custom fabricated parts, A-N aircraft fittings, high performance fuel pumps, fuel filters and a fuel pressure sending unit.
 
5. Engine mounting system
- Custom engine mount – Depending on the aircraft application, the engine mounting configuration is setup on our custom adjustable firewall welding jig. Our engine mounts are constructed using chro-moly steel. The tubes are cut and fitted exactly to the mounting specifications and are stress relieved for optimum strength. The mounts are designed to transmit the least amount of vibration possible into your aircraft. The mounts are then spray painted using high quality, durable enamel paint
- Engine cradle – The engine cradle is fabricated by CNC machining the mount seat adapter and cutting and fitting chro-moly steel tubes. The entire cradle is then secured to a customized welding jig and welded together. The cradle is then spray painted using high quality, durable enamel paint.
6. Engine assembly
Once all of the engine parts have been fabricated and assembled, they are transported to the engine assembly room. This large, well-lit, highly clean, sound barriered room is critical to the assembly process. This process should be done with as much facility and concentration allowable. We've gone to great lengths to create a room were distractions and dirt are minimized, allowing our engine assemblers to concentrate fully on assembling a perfectly built product.
7. Propeller speed reduction unit fabrication and assembly
The Crossflow PSRU is an internal spur gear reduction drive of proprietary design that had undergone 3 years of research and development. It has been specifically designed to work with Subaru automotive engines converted for aircraft use by our engineers. The PSRU employs some unique features that we believe make it the best choice on the market for Subaru based aircraft engines. The PSRU is assembled from a variety of components that have been designed and fabricated in house using our CNC mill and CNC lathe. All the parts used in the PSRU assembly are listed:
- Bell housing
- Gear housing
- Pinion gear housing
- Pinion gear cover
- Propeller cover
- Center plate
- Flywheel
- Large pinion gear
- Small pinion gear
- Large gear
- Governor cover
- Vacuum pump cover
- Bottom cover
- Finishing / detailing / painting
- Assembly
8. Engine final assembly and performance testing
During this final stage, the PSRU and starter are installed. The completed engine then transported to the dynamometer lab and mounted for testing. During testing, the Crossflow dynamometer automatically records true horse power, torque, RPM, elapsed time, etc. at over 200 readings per second (that's per channel, not just a total). It can is also set to automatically apply Standard SAE correction factors for air temperature, barometric pressure, and relative humidity. A thorough engine analysis is performed and real time trace graph displays are studied. Publication quality color graphs and detailed reports are generated. Once the engine has met our stringent performance requirements it is approved for shipping and transported to the docking bay.
a. Accompanying documentation - Each Crossflow Engine Solution package is accompanied by a comprehensive data package that provides traceability on the components, a build record and a test record. This is also accompanied by a series of unique photographs associated with the engine and installation package Serial Number. Included is a Build Completion and Acceptance Test Certificate that identifies the corrected brake horsepower, torque and fuel consumption of the engine and the Crossflow staff who assembled and tested the engine and the installation package. In addition, a comprehensive installation and maintenance manual accompanies each installation package.
b. Shipping and Customs documents - Crossflow will prepare and provide all shipping and customs documents that are required to accompany all of our products.
c. Preparation for Delivery - Each Crossflow product is carefully prepared for delivery. Open pipes are properly capped. Electrical Connectors sealed and wires are restrained. Liquids are drained and the appropriate preservation process invoked.
d. Packaging - The packaging employed is dependent on the mode of transportation. The engine and installation is wrapped in a plastic shroud and placed in a foam ‘nest' located in a rugged wooden crate.
e. Delivery - The method of delivery is determined by Customer instruction. The packaging employed is designed to protect the engine and installation package from damage when any mode of transportation is used. Road, rail, air or sea or a combination of these.
Regarding pricing
Our list price for the Crossflow CF4-20T Engine Solution is US$28,105.00.
A 35% payment (US$9,836.75) will be required initially to commence the production of your engine.
A second 35% payment (US$9,836.75) will be required 2 weeks after the date of your first payment
The sum of US$8,431.50 will be required after the completion of your engine and prior to the shipping of it to your location.
We also recommend that you provide us with travel expenses and professional accommodations for a 3 day stay for one of our technicians at your location to assist you in the installation of your engine onto your firewall. During this time we will also provide you with some training about the operation of your Crossflow engine as well as doing performance testing to ensure that everything is working properly.
Regarding lead times
A total lead time of 2 months from the date of your first payment will be required to produce your engine
The first week of production includes the delivery of your engine core from Japan. We strip the engine down completely, removing every single part from the original engine. We’ve intentionally chosen to begin with used engines particularly from Japan for several reasons. Firstly, Japanese environmental law requires that every automotive engine be rebuilt after 50,000 kilometers. This is an ideal situation for the Crossflow engine because after this relatively short engine operation time the Subaru aluminum long block has been conditioned by heat during use. This ensures that the block has no cracks or flaws in the casting. This mature engine block now becomes the core of the Crossflow power plant. Every other component used in a Crossflow engine except the cylinder heads, crankshafts, connecting rods and valve covers is custom fabricated here at our facility and/or ordered new directly from Subaru. During this time we deglaze the cylinders and recondition the cylinder heads. We then fabricate our own intake and exhaust systems. The exhaust system is then ceramic coated for longevity against the natural elements.
During the second and third stage of production we fabricate the electrical wiring harness, the Crossflow Propeller Speed Reduction System (PSRU) and the engine mount particular to your aircraft. We then carefully assemble the complete engine package in a climate controlled clean room. After the assembly is complete the engine enters our internal Q&A process and dynamometer testing. After the engine has met our operation standards it is crated and prepared for delivery.
Crossflow CF4-20T Engine Solution
 

Вложения

  • cf0002.jpg
    cf0002.jpg
    63 КБ · Просмотры: 311
Назад
Вверх