Вот что ответил мне мой знакомый из Vansaircraft по этому поводу:
1. Вообщем это нормально использовать автобензин, если его октановое число 92.
Чтобы избежать кавитации в жаркое время: обеспечить чтобы топливо в топливопроводах было насколько возможно охлажденное. Также желательно использовать дополнительный бензонасос.
2. Также очень важно качество бензина. В нем не должно быть спирта и его октановое число должно быть не менее 92.
Авиабензин хорош тем, что он соответствует жестким стандартам.
So far as auto gas goes, there are many STCs which allow the use of auto gas in Lycomings in certified airplanes, though Lycoming don't like it. Generally, it's good to use 92 octane with the 8.5:1 compression engines, and I'm not sure what octane auto gas is common in Russia.
The engines will run OK on that, where people have trouble is usually because auto gas has a lower vapor pressure than 100LL, and so vapor lock can be an issue, especially on hot days if the engine allowed to heat soak on the ground. You need to pay attention to the delivery of fuel to the engine to make sure it stays as cool as possible, and use the boost pump to keep the pressure high to inhibit vapor formation.
Also, fuel quality is important. You meed to test it to make sure there is no alcohol in it, and to make sure it meets the required minimum octane rating. Again, I don't know if this is an issue in Russia, but it's relevant whether you use a Lycoming or a Subaru. The good thing about 100LL is that it has to meet tight standards.
Предлагаю в этой теме делиться своими знаниями и опытом по использованию автобензина в авиационных двигателях.
1. Вообщем это нормально использовать автобензин, если его октановое число 92.
Чтобы избежать кавитации в жаркое время: обеспечить чтобы топливо в топливопроводах было насколько возможно охлажденное. Также желательно использовать дополнительный бензонасос.
2. Также очень важно качество бензина. В нем не должно быть спирта и его октановое число должно быть не менее 92.
Авиабензин хорош тем, что он соответствует жестким стандартам.
So far as auto gas goes, there are many STCs which allow the use of auto gas in Lycomings in certified airplanes, though Lycoming don't like it. Generally, it's good to use 92 octane with the 8.5:1 compression engines, and I'm not sure what octane auto gas is common in Russia.
The engines will run OK on that, where people have trouble is usually because auto gas has a lower vapor pressure than 100LL, and so vapor lock can be an issue, especially on hot days if the engine allowed to heat soak on the ground. You need to pay attention to the delivery of fuel to the engine to make sure it stays as cool as possible, and use the boost pump to keep the pressure high to inhibit vapor formation.
Also, fuel quality is important. You meed to test it to make sure there is no alcohol in it, and to make sure it meets the required minimum octane rating. Again, I don't know if this is an issue in Russia, but it's relevant whether you use a Lycoming or a Subaru. The good thing about 100LL is that it has to meet tight standards.
Предлагаю в этой теме делиться своими знаниями и опытом по использованию автобензина в авиационных двигателях.