1.4.1 Dane szybowca
Rozpi[ch281]to[ch347][ch263] 12,2 [m]
D[ch322]ugo[ch347][ch263] 5,85 [m]
Wysoko[ch347][ch263] 1,85 [m]
Powierzchnia no[ch347]na 10.9 [m2]
Obci[ch261][ch380]enie jedn. pow. no[ch347]nej masa 185[kg] 17,0 [kg/m2]
[ch346]rednia Ci[ch281]ciwa Odniesienia 0,913 [m]
Profil Skrzyd[ch322]a. AXEL
Wyd[ch322]u[ch380]enie Geometryczne Skrzyd[ch322]a 13,7
Rozpi[ch281]to[ch347][ch263] usterzenia poziomego 2,50 [m]
Powierzchnia usterzenia poziomego 1,48 [m2]
2.4 Ci[ch281][ch380]ar
Maksymalny ci[ch281][ch380]ar do startu i l[ch261]dowania: 185 [kg]
Ci[ch281][ch380]ar szybowca pustego: Rozdz.6
Maksymalny ci[ch281][ch380]ar za[ch322]ogi: 96[kg]
Minimalny ci[ch281][ch380]ar za[ch322]ogi: 55 [kg]
2.7 Wsp[ch243][ch322]czynniki Obci[ch261][ch380]e[ch324] dopuszczalnych.
Maksymalny wsp[ch243][ch322]czynnik obci[ch261][ch380]enia = +4,5g przy VA=100
Maksymalny wsp[ch243][ch322]czynnik obci[ch261][ch380]enia = +3,5g przy VNE=135 Maksymalny wsp[ch243][ch322]czynnik ujemny: = - 2
5.2 Osi[ch261]gi szybowca
Poprawka aerodynamiczna pr[ch281]dko[ch347]ciomierza okre[ch347]lona zostanie na podstawie pr[ch243]b w locie.
V(CAS)=V(IAS)+[ch8710]V
Obliczeniowe osi[ch261]gi dla max. Ci[ch281][ch380]aru startowego:
- opadanie minimalne 0,73 m/s przy pr[ch281]dko[ch347]ci 51,8 km/h
- doskona[ch322]o[ch347][ch263] max. 22,4 przy pr[ch281]dko[ch347]ci 65,7 km/h