Вопрос для обсуждения; привожу в пример
http://www.sportcopter.com/Gyroplanes/SportcopterII/tabid/133/Default.aspx
WHY WE CHANGED THE TAIL DESIGN
=почему изменили конструкцию хвоста...
This decision was made after a year of testing with several configurations. Also the cruciform tail seemed to "hunt" at high speeds and this needed to be changed.
We are very pleased with the new tail design as it far outperformed the cruciform design and has fixed the stability issues for both pitch and yaw.
=новый хвост значительно лучше "крестового"...
The horizontal stabilizer has a slightly larger surface than before, and because it is out in cleaner airflow
=тк.горизонтальный стабилизатор находится в чистом потоке
\не за винтом\!
it is not starved during quickly reduced power settings.
=не подвержён уменьшению эффективности при резком
уменьшении оборотов...
-это я в связи с комментарием АБМа относительно "неправильного" хвоста "польского любительского автожира"...
Re: Самодельный автожир в Польше
Reply #12 - 22.11.09 at 02:57:33